torsdag den 3. april 2008

Uge 11 + 1

Hej, så er jeg her igen, nu kan i få historien:

Jeg er gravid! I uge 11 + 1 dag , som de kloge siger... at jeg er mega stor, er heldiigvis ikke ensbetydende med tvillinger; scanningen siger kun 1 barn... i hvert fald som vi lige kunne komme til at se det...

I lørdags begyndte jeg at bløde lidt, derfor var jeg lidt kryptisk og var bange for at fortælle noget, men tirsdag blev jeg scannet og så en lille livlig trold der legede kickbokser! Slog kolbøtter og spjættede med arme og ben... lidt svær at fange på et billed, men det lykkedes til sidst.

Her er et uddrag fra Libero.dk om denne uge...

Uge 11
Barnet:
Barnets hjerte slår hurtigt – ca. 110-160 slag i minuttet. Det er nødvendigt både for at følge med i væksten og for at transportere nærings- og affaldsstoffer. Leveren er stor og fylder det meste af bughulen. Tarmene er der ikke plads til endnu, derfor ligger de snoet ud i navlesnoren. Barnets testikler eller æggestokke er dannet. Barnet kan åbne munden, og tungen er færdigdannet. Fra hoved til hale måler barnet 45 mm.
Mor:
Har du haft kvalme, er den måske begyndt at aftage. Din blodmængde er øget, og det vil fortsætte, indtil du har født.

Og mit scannings billed skal også nok komme på et tidspunkt, men det er altså mega svært at se hvad der er hvad... Jeg skal scannes igen om ca 2 uger, det kan være jeg får et bedre billed der, så bliver det, det billed i får at se i stedet for.

Skriver igen senere, tror jeg.

Ingen kommentarer: